Svar på dine spørgsmål
Situationen i Danmark (opdateret 13. jan. 2021)
Åbningstider og menu varierer fra park til park. Hold dig opdateret på vores app.
Det er forsat muligt at booke et ophold i en af vores feriehuse.
Vores kontaktcenter sidder klar til at hjælpe dig med ombookning og evt. spørgsmål.
Vi glæder os til vi igen kan åbne for alle vores faciliteter.
Mere information
Vi tilbyder dig fleksibilitet til at ombooke din ferie indtil 1 dag før ankomst til en anden periode eller destination i tilfælde af:
- Grænselukning
- Negativ rejsevejledning
- Karantæneforpligtelse ved ankomst og/eller hjemkomst i kombination med negativ rejsevejledning
Landals bookingsbetingelser
-
Kan jeg stadig booke et ophold?
Naturligvis kan du stadig booke et ophold hos os. Vi følger regeringens retningslinjer og aktiviteter og faciliteter er tilpasset sidde - du kan se de mange muligheder her.
-
Kan vi stadig være flere familier eller grupper af venner i én feriebolig?
Ja, men det anbefales at følge regeringens retningslinjer og max. booke til 5 personer.
Tyskland
Det er kun tilladt at bo maks. 10 personer i samme feriebolig. -
Kan jeg stadig booke alle ferieboliger?
Ja, du kan booke alle ferieboliger, men det anbefales at følge regeringens retningslinjer og max. booke til 10 personer.
-
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil ombooke?
Henvend dig gerne herom til vores Contact Center. På grund af forholdsreglerne omkring coronavirusset, har vi foretaget en ændring i vores betingelser. Se mulighederne for ombooking i de generelle betingelser, der gælder for dig. Dette afhænger af, hvilken dato du har foretaget din booking.
Har du modtaget en voucher fra os? Se på www.landal.com/voucher, hvordan du kan indløse din voucher. -
Kan jeg ændre mit ophold til en anden dato?
I mange tilfælde kan du ændre dit ophold til en anden dato. Henvend dig gerne herom til vores Contact Center. På grund af forholdsreglerne omkring coronavirusset, har vi foretaget en ændring i vores betingelser. Se mulighederne for ombooking i de generelle betingelser, der gælder for dig. Dette afhænger af, hvilken dato du har foretaget din booking.
-
Kan jeg afbestille mit ophold hos jer?
Du kan afbestille dit ophold gratis inden for 14 dage, efter du har foretaget reservationen, forudsat at du afbestiller inden 28 dage før dit opholds begyndelse. Hvis du har foretaget din booking for længere tid siden, eller hvis dit ophold finder sted inden for 28 dage, så henviser vi dig til de generelle betingelser, der gælder for dig. Dette afhænger af, hvilken dato du har foretaget din booking.
-
Hvis jeg ombooker mit ophold til en senere periode og dette bliver dyrere, skal jeg så betale en merpris?
Hvis et ophold i en senere periode er dyrere, så skal du betale forskellen.
-
Hvis jeg ombooker mit ophold nu, kan jeg så godt ændre det igen senere?
Du kan ændre dit ophold op til 28 dage før din ankomstdato.
-
Er der særlige bookingsbetingelser i forbindelse med corona?
Forholdsreglerne omkring coronavirusset har bragt Landal GreenParks i en vanskelig situation. Derfor har vi midlertidigt foretaget en ændring i vores betingelser. Se de bookingsbetingelser, der gælder for dig. Dette afhænger af, hvilken dato du har foretaget din booking.
-
Er parkerne åbne?
Vi vælger at holde så mange som muligt af vores parker åbne, så du stadig kan nyde et ophold ude i naturen. Vores gæsters og medarbejderes sundhed er det vigtigste. Vi følger regeringens retningslinjerne og retningslinjerne fra de lokale autoriteter i andre lande. Du kan her følge med i alle dine mange muligheder.
Nogle parker er lukkede. Under overskriften 'Situation per land' på denne side kan du finde flere oplysninger. -
Er parkerne åbne for dagsgæster?
Som følge af regeringens retningslinjer for corona har vi på vores parker foreløbigt måttet tilpasse vores aktiviteter og faciliteter. Vores gæsters og medarbejderes sundhed er det vigtigste. Dette betyder, at det på nuværende tidspunkt ikke er muligt for dagsgæster at besøge vores parker.
-
Hvilke faciliteter på parkerne er stadig åbne?
På vores Forholdsregelsside kan du følge med i alle dine mange muligheder - siden bliver opdateret løbende.
-
Er campingpladserne åbne?
Holland
Alle campingpladser i Holland åbner igen den 20. maj for campingvogne og autocamper, som er helt selvforsynende. Sanitetsbygningerne på campingpladserne forventes at åbne igen den 1. juli, så vi også kan byde andre gæster velkommen. Vi er glade for lempelserne på corona-retningslinjene og ser frem til at tilbyde vores gæster en ubekymret ferie igen. Vær opmærksom på at regeringen fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Holland ind til videre.
Safari teltene ved Landal Coldenhove forbliver lukket på nuværende tidspunkt.
Tyskland
Campingpladserne i Tyskland vil være lukket indtil d. 31. januar.
-
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Holland?
Udenrigsministeriet fraråder fra d. 17. sep. 2020 alle ikke-nødvendige rejser til Holland.
Alle ferieparker i Holland er åbne igen. Vi ser frem til at tilbyde vores gæster en hyggelig ferie igen, vær opmærksom på at udbuddet af aktiviteter og faciliteter kan være begrænsede grundet de hollandske myndigheders retningslinjer. Se mere her. -
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Tyskland?
Udenrigsministeriet fraråder fra d. 22. okt. 2020 alle ikke-nødvendige rejser til Tyskland (Grænseregionen Slesvig-Holsten er undtaget).
Efter den tyske regerings særlige foranstaltninger kan vi i øjeblikket ikke drive vores tyske ferieparker. Af denne grund vil alle ferieparker i Tyskland være lukket fra 2. november.
Dette inkluderer følgende ferieparker: Landal Mont Royal, Landal Sonnenberg, Landal Eifeler Tor, Landal Wirfttal, Landal Warsberg, Landal Hochwald, Landal Travemünde, Landal Winterberg, Landal Dwergter Sand, Landal Salztal Paradies og Ferienpark Marissa.
Disse foranstaltninger gælder til og med 14. februar 2021. Landal-feriehuse eller -lejligheder kan bookes igen til ophold fra 15. februar og er det ideelle sted at slappe af med en følelse af sikkerhed. Vi glæder os til snart igen at kunne byde dig velkommen til vores ferieparker.
-
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Belgien?
I forlængelse af de belgiske autoriteters forholdsregler mod spredning af coronavirusset har vi måttet beslutte at lukke alle vores parker i Belgien. Vores parker Mooi Zutendaal. Village Les Gottales og Village L’Eau d’Heure er lukket indtil i hvert fald den 28. februar 2021.
Vi takker dig på forhånd for din forståelse for denne usædvanlige situation og håber, at vi snart igen må byde dig velkommen som gæst på en af vores ferieparker. -
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Østrig?
Udenrigsministeriet fraråder fra d. 17. sep. 2020 alle ikke-nødvendige rejser til Østrig.
Efter den østrigske regerings særlige foranstaltninger kan vi i øjeblikket ikke drive vores Østrigske ferieparker. Af denne grund vil alle ferieparker i Østrig være lukket fra 3. november 2020.
Disse foranstaltninger gælder til og med d. 28. februar 2021. Landal-feriehuse eller -lejligheder (på nær Landal Resort Maria Alm) kan bookes igen til ophold fra januar og er det ideelle sted at slappe af med en følelse af sikkerhed. Landal Resort Maria Alm vil forblive lukket indtil d. 25. marts 2021.
-
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Schweiz?
Udenrigsministeriet fraråder fra d. 17. sep. 2020 alle ikke-nødvendige rejser til Schweiz.
Alle vores parker i Schweiz er åbne igen. Vi træffer passende forholdsregler for at tilbyde dig et trygt ophold. Med de justeringer, vi har foretaget i vores parker, ser din ferie på Landal GreenParks lidt anderledes ud, end du er vant til.
For at forhindre spredning af coronavirus følger vi nøje de foranstaltninger, de lokale myndigheder har truffet. Som et resultat af dette kan ikke alle faciliteter være åbne, og ikke alle aktiviteter kan fortsætte. Vi gør vores bedste for at tilbyde dig et sikkert og godt ophold under hensyntagen til foranstaltningerne. -
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Tjekkiet?
Udenrigsministeriet fraråder fra d. 17. sep. 2020 alle ikke-nødvendige rejser til Tjekkiet.
På grund af de foranstaltninger, der er truffet af den tjekkiske regering for at indeholde koronavirus, forbliver vores Landal Marina Lipno-feriepark lukket indtil 31. december 2020. -
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Ungarn?
Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Ungarn.
Vores park i Ungarn er åben igen. Vi træffer passende forholdsregler for at tilbyde dig et trygt ophold. Med de justeringer, vi har foretaget i vores parker, ser din ferie på Landal GreenParks lidt anderledes ud, end du er vant til.
For at forhindre spredning af coronavirus følger vi nøje de foranstaltninger, de lokale myndigheder har truffet. Som et resultat af dette kan ikke alle faciliteter være åbne, og ikke alle aktiviteter kan fortsætte. Vi gør vores bedste for at tilbyde dig et sikkert og godt ophold under hensyntagen til foranstaltningerne. -
Hvordan er situationen i øjeblikket for parkerne i Storbritannien?
Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Storbritannien.
Rejserestriktioner i og til England. Desværre er det ikke muligt at booke et ophold i England med ankomst før d. 28. februar 2021. Så snart situationen ændre sig, vil vi opdatere det her.
-
Hvad er en voucher?
En voucher er et online betalingsmiddel, som du kan benytte ved en ny booking, hvis dit ophold på en af vores parker ikke kan finde sted, fordi parken er lukket.
Denne voucher, som branchen er blevet enig om, er introduceret på grund af den ekstraordinære og uforudsete situation, som er en følge af spredningen af coronavirusset. Denne ordning er etableret i samråd med Autoriteit Consument en Markt (svarer til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen) og Økonomiministeriet i Holland.
Du kan benytte voucheren som et betalingsmiddel til en ny booking senest 1 år efter udstedelsen. Du kan vælge mellem alle de ophold, som på det pågældende tidspunkt tilbydes på vores webside.
Hvis du ved udløbet af din vouchers gyldighedsperiode ikke har brugt den (helt), så betaler vi det resterende beløb tilbage.
-
Hvordan fungerer voucheren?
Du kan indløse voucheren som et online betalingsmiddel til en ny booking via vores webside. Hvordan du præcist kan bruge voucher, kan du læse om i den e-mail, hvori du modtager voucher.
-
Hvornår modtager jeg en voucher?
Du modtager en voucher, hvis du har booket et ophold til et tidspunkt, hvor en park er lukket. Du behøver ikke at gøre noget selv, du modtager automatisk en e-mail fra os med voucheren.
-
Hvad er fordelene ved en voucher?
- Du kan selv foretage en ny booking online.
- Du kan foretage bookingen på det tidspunkt, du ønsker, op til et år efter udstedelsen af voucheren.
- Du kan vælge mellem alle parker.
- Du kan vælge mellem alle de perioder, der på det tidspunkt er mulige at booke på websiden.
-
Hvor længe er voucheren gyldig?
Voucher er gyldig i et år efter udstedelsestidspunktet. Det er derfor vigtigt, at du indløser din voucher inden for et år. Dit nye ophold må gerne finde sted i en periode uden for voucher gyldighedsperiode. Du kan vælge mellem de ophold, som på det tidspunkt kan bookes på vores webside.
-
Skal jeg bruge voucher hele beløb på en gang?
Nej, du kan selv bestemme, hvordan du vil bruge voucher værdi. Når du foretager en ny booking for et lavere beløb end leisure voucher værdi, så bliver det resterende beløb stående på voucher. Vi råder dig derfor til at passe godt på din voucher. Vær dog opmærksom på, at voucher kan indløses til en ny booking i op til højst et år efter udstedelsen.
-
Jeg har ikke nogen e-mailadresse, hvor jeg kan modtage en voucher. Hvad nu?
Vi har brug for en e-mailadresse for at kunne sende dig voucher. Vi beder dig derfor om at oprette en e-mailadresse eller om at opgive et familiemedlems e-mailadresse til vores Contact Center.
-
Hvilken værdi har voucher?
Voucher har en værdi svarende til det allerede betalte beløb af opholdet.