Ofte stillede spørgsmål

Før du ankommer
  • Jeg har ikke modtaget et feriemagasin med min booking bekræftelse. Hvad skal jeg gøre?

    Fra den 1. januar 2013 sender Landal GreenParks et link til vores feriemagasin med bekræftelsesdokumenterne; feriemagasinet vil blive sendt på e-mail et par uger før din ankomst. Feriemagasinet kan også findes under praktiske informationer for den pågældende feriepark. Fuld information om vores parker og de omkringliggende områder kan også findes på hjemmesiden. Gå til parken, hvor du har foretaget din booking, for at finde ud af mere.

  • Hvor kan jeg finde en opgørelse over inventaret i ferieboligen?

    Vores hjemmeside indeholder ikke en opgørelse over inventaret i ferieboliger. Hvis du har spørgsmål i forhold til opgørelsen over inventaret i en feriebolig, kan du kontakte vores Contact center.

  • Hvorfor skal jeg registrere personlige oplysninger på mine rejseledsagere?

    Landal GreenParks er juridisk forpligtet til at registrere personlige oplysninger på alle gæster, der bor på ferieparken. Du vil til dette formål modtage en blanket til registrering af overnattende gæster sammen med din booking bekræftelse. For at forenkle check in processen, anbefaler vi, at du udskriver blanketten hjemme, udfylder den fuldstændigt og afleverer den til receptionen, når du ankommer til ferieparken. Du vil ved på forhånd at have angivet dine rejseledsageres personlige oplysninger opleve et hurtigere check-in hos parken. Du kan også downloade blanketten til registrering af overnattende gæster fra hjemmesiden. (Gælder ikke de danske ferieparker)

  • Hvor kan jeg finde adresser og anvisninger til ferieparkerne?

    Kørselsvejledning til ferieparken vil være at finde feriemagasinet som er vedhæftet din ordrebekræftelse. Hvis du har booket et last minute-tilbud eller ønsker at se, hvordan du kan komme til ferieparken, inden dine instruktioner er ankommet, kan du også kigge på vores hjemmeside.

  • Vil jeg modtage bekræftelsesdokumenter med posten, inden jeg ankommer til ferieparken?

    Du vil få tilsendt bekræftelsesdokumenter tilsendt pr. e-mail.

Check ind
  • Hvilke dokumenter skal jeg bruge til at tjekke ind i parken?

    Du vil modtage din booking bekræftelse og faktura via e-mail, senest 3 dage efter du har foretaget din booking. Du bør opbevare denne et sikkert sted, printe den ud og tage den med til parken. En blanket til registrering af overnattende gæster er også vedhæftet booking bekræftelsen. For at forenkle check in processen, anbefaler vi, at du udskriver blanketten hjemme, udfylder den fuldstændigt og afleverer den til receptionen, når du ankommer til parken (skal ikke anvendes på danske ferieparker). Dette vil minimere ventetiden i receptionen. Når du ankommer til ferieparken, kan du blive bedt om at vise legitimation. Sørg for at have denne ved hånden.

  • Kan jeg ankomme og tjekke ind tidligt?

    Udskiftningen af gæster betyder, at rengøringen foregår indtil kl. 15:00*. Det er dog altid muligt at bruge parkfaciliteterne fra kl. 10:00 på dagen for din ankomst.

    *På få parker (f.eks. Hof van Saksen), er ferieboligerne først klar til check-in fra kl. 16:00

  • Jeg vil ikke være i stand til at nå frem til informationen før lukketid. Hvad skal jeg gøre?

    Du bør underrette vores Contact center på forhånd, hvis du planlægger at ankomme, efter informationen har lukket. Der vil ydermere stå mere information i feriemagasinet du modtager pr. e-mail.

  • Kan jeg betale med kreditkort?

    Du kan betale med almindelige betalingskort i informationen og i restauranten. Vi accepterer også VISA og Eurocard. Følgende parker er dog undtaget:

    • Landal Duc de Brabant (North Brabant, Holland)
    • Landal Natuurdorp Suyderoogh (Groningen, Holland)
    • Landal Waterpark Sneekermeer (Friesland, Holland)
    • Landal Waterpark Terherne (Friesland, Holland)
    • Landal Résidence 't Hof van Haamstede (Zeeland, Holland)
    • Landal Resort Haamstede (Zeeland, Holland)
    • Landal De Bloemert (Drenthe, Holland)
    Hos Landal Kasteeldomein De Cauberg, Landal De Lommerbergen, Landal Vlieduyn og Landal Amerongse Berg kan der ikke betales med American Express.

Ophold
  • Hvad er ankomsttid og afrejsetid hos Landal GreenParks?

    Længden på dine ophold hos Landal GreenParks kan være af følgende varigheder:
    På de danske ferieparker vælger du selv ankomst og afrejse dag, ankomst er fra kl. 15 og afrejse senest kl. 10.
    På andre ferieparker er opholdets længde

    Ophold Længde
    Weekendophold Weekender starter fredag kl. 15:00* og slutter mandag kl. 10:00 (3 nætter).
    Ophold midt på ugen Et ophold midt på ugen starter mandag kl. 15:00* og slutter fredag kl. 10:00 (4 nætter).
    Ugeophold En uge er fra fredag** kl. 15:00* til fredag kl. 10:00 eller fra mandag kl. 15:00* til mandag kl. 10:00 (7 nætter).
    Ophold på 1,5 uge Dette ophold er fra fredag kl. 15:00* til mandag kl. 10:00 (10 nætter) eller fra mandag** kl. 15:00* til fredag kl. 10:00 (11 nætter).
    Ophold på 2 uger Dette ophold er fra fredag kl. 15:00* til fredag kl. 10:00 (14 nætter) eller fra mandag kl. 15:00* til mandag kl. 10:00 (14 nætter).

    På nogle udenlandske parker er check ud kl. 10.30.

    Du kan bruge ferieparkens faciliteter, fx swimmingpoolen, på dagen for din ankomst. Du kan ligeledes bruge dem på dagen for din afrejse.

    *På få parker (f.eks. Hof van Saksen), er ferieboligerne først klar til check-in fra kl. 16:00
    ** På ferieparkerne i Østrig og Schweiz varer en uge i højsæson fra lørdag kl. 15:00 til lørdag kl. 10:30

  • Hvor mange mennesker kan bruge ferieboligen?

    Beskrivelsen af ferieboligen angiver antallet af personer, som denne er beregnet til. Dette antal svarer til antallet af senge i ferieboligen og angiver det maksimalt tilladte antal personer. Der kan ikke accepteres flere personer end dette på grund af sikkerhedsreglerne. Der må ikke placeres ekstra senge, campingsenge eller luftmadrasser i ferieboligen. Medmindre andet er angivet, accepteres to børn under to år og seks måneder som ekstra person. Barnet skal være i stand til at sove i en barneseng.

  • Jeg vil gerne have gæster under mit ophold. Er det muligt?

    Det er bestemt muligt at have gæster i din feriebolig under dit ophold. Du skal underrette informationen, hvis gæsterne overnatter i ferieboligen. Du vil blive opkrævet for omkostningerne til gæsternes sengelinned og lokale skatter. Det er kun muligt for gæsterne at overnatte, hvis det maksimalt tilladte antal personer i ferieboligen ikke overstiges.

  • Er det muligt at forlænge mit ophold?

    Hos Landal GreenParks er det muligt at forlænge din booking umiddelbart før/under dit ophold. Dette afhænger dog af, om der stadig er frie pladser.

    For at forlænge dit ophold, skal du kontakte vores Contact center på telefon + 45 70 23 20 30.

Børn
  • Kan jeg reservere (ekstra) børnemøbler, når jeg booker?

    Selvfølgelig kan du reservere (ekstra) børnemøbler. Oplys ved bestilling:
    • Første barneseng er gratis, men med obligatorisk linned til dkr. 56,- pr. person
    • Ekstra barneseng inkl. sengelinned dkr. 101,-
    • Første barnestol er gratis
    • Ekstra barnestol dkr. 41,-

  • Hvad menes der præcist med barneseng?

    En barneseng er en lille seng for meget små børn. En barneseng kan være en rejseseng eller en træbarneseng. Dette afhænger af ferieparken. Børn under 3 år (0 til 2 år) kan sove i en barneseng. Børn over 3 år skal sove i en stor seng. Barnesengen måler 120 cm x 60 cm. Når du foretager din booking, bedes du angive, om du har brug for en barneseng, så vi i så tilfælde kan sikre, at der ligger et sæt sengetøj til barnesengen klar til dig (dkr. 56,- pr. person ).

    Ekstra barneseng
    Hos mange af ferieparkerne er det muligt at bestille en ekstra barneseng og ekstra sengetøj til barnesengen (dkr. 101,- ). Du kan angive dette under Ekstra.

  • Hvilke særlige faciliteter for børn har Landal GreenParks hos deres ferieparker?

    Mange af ferieparkerne har særlige faciliteter for børn, men det variere fra feriepark til feriepark: 
    • Børneklub
    • Børns legehjørne
    • Børnegård eller børnezoo  
    • Legeredskaber eller legeplads  
    • Legetøjsbibliotek 
    • Indendørs legeland

  • Er barnesenge også redt op?

    Barnesenge er ikke redt, men hvis du har bedt om en barneseng, vil sengetøj til barneseng ligge klar i ferieboligen (obligatorisk tillæg på dkr. 56,- pr. person ).