Ofte stillede spørgsmål

Reservation
  • Hvor mange ferieboliger kan jeg bestille?

    Du kan maksimalt booke 1 ferieboliger via hjemmesiden. Du kan også booke telefonisk gennem Contact Center, for at booke flere bungalower. Der kan du reservere op til 9 bungalower på samme tid via vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30. For at booke mere end 9 ferieboliger bedes du kontakte Business Line på tlf. +45 70 23 20 30.

  • Jeg har ikke modtaget en bekræftelse endnu. Hvad skal jeg gøre?

    Når Landal GreenParks behandler din booking, sender Landal GreenParks dig en booking bekræftelse og en faktura via e-mail, inden for 3 dage efter bookingen er foretaget. Du bør tjekke denne bekræftelse for fejl, så snart du modtager den. Giv venligst Landal GreenParks besked med det samme i tilfælde af fejl.

    Hvis du ikke har modtaget din booking bekræftelse og faktura inden for 3 dage efter din bestilling, bør du først tjekke din 'spam-indbakke'. Hvis du ikke kan finde booking bekræftelsen der, skal du straks kontakte vores Contact center. Hvis du ikke gør det, vil du ikke være berettiget til din booking. Kontroller altid med vores Contact centerpersonale, at din e-mail-adresse er korrekt. Ring til vores Contact center på + 45 70 23 20 30

  • Kan min booking bekræftelse blive sendt til mig med posten?

    Nej, Landal GreenParks vil sende dig din booking bekræftelse via e-mail, så du modtager dine bekræftelsesdokumenter, inden for 3 dage efter at din bestilling er blevet behandlet. Du vil få tilsendt et feriemagasin på mail et par uger før din ankomst. Dette vil indeholde oplysninger om ferieparken og det omkringliggende område.

  • Jeg har mistet min booking bekræftelse. Hvad skal jeg gøre?

    Du vil modtage din booking bekræftelse og faktura via e-mail inden for 3 dage, efter din booking er blevet behandlet. Ring venligst til Contact centeret hvis du har mistet din bekræftelse. Vi vil derefter sende din booking bekræftelse igen via e-mail. Du bør opbevare denne et sikkert sted, printe den ud og tage den med til parken. Ring venligst til vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30

  • Min faktura for en booking er forkert. Hvad skal jeg gøre?

    Når Landal GreenParks behandler din booking, sender Landal GreenParks dig en booking bekræftelse og en faktura via e-mail, inden for 3 dage efter bookingen er foretaget. Du bør tjekke denne bekræftelse for fejl, så snart du modtager den. Giv venligst Landal GreenParks besked med det samme i tilfælde af fejl. Gør venligst dette telefonisk. Ring venligst til vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30

Rabatter og tilbud
  • Hvordan kan jeg bestille et specialtilbud eller et last minute-tilbud via telefon?

    Hvis du ønsker at bestille et specialtilbud, kan du nu gøre dette online. Hvis du foretrækker at bestille via telefon, skal du angive tilbuddets kode. Dette er angivet i beskrivelsen af tilbuddet.

  • Hvordan kan jeg booke og i denne sammenhæng bruge en rabatkupon?

    For at anvende et særligt tilbud, skal du altid angive en kode. Denne er altid angivet i tilbuddet. Landal GreenParks kører ofte rabattilbud, så du skal angive koden, når du booker hos vores booking afdeling. For at reservere bedes du kontakte vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30.

Tilkøb
  • Kan jeg foretage en booking med et specifikt feriebolignummer?

    For nogle ferieboliger er det muligt at bestille et bestemt feriebolignummer. For andre ferieboliger skal du kontakte vores Contact center.

  • Hvad er inkluderet i lejen og hvad er ikke?

    Inkluderet i lejen:

    • Fri adgang til svømmehal/badeland (få udenlandske parker er undtaget)
    • Faciliteter og visse aktiviteter
    • Eget feriebolig med gratis WiFi (gælder ikke alle udenlandske parker)
    • Den første barneseng (uden sengelinned) og høj stol (få udenlandske parker er undtaget)
    • Slutrengøring inkluderet
    • Moms
    Ikke inkluderet i lejen:
    • Obligatorisk sengelinned til dkr. 67,- pr. person
    • Forbrugsomkostninger (Se specifikationer under ”Praktisk information” for den enkelte park”)
    • Turist skat og andre gebyrer (mellem € 1, - og € 2,80 per nat, dette beløb varierer for hver park og gælder kun udenlandske parker)
    • Evt. husdyr dkr. 347 pr. ophold. på danske parker (dkr. 43 pr. nat på udenlandske parker)
    • Evt. Babylinned dkr. 56,- pr. person

  • Hvad er inkluderet i den obligatoriske linnedpakke?

    I den obligatoriske linnedpakke finder du:

    • Lagen
    • Sengetøj
    Håndklædepakke med to håndklæder kan tilkøbes til dkr. 60,- pr. pakke.

  • Må jeg medbringe mit eget linned?

    Nej, det er obligatorisk at anvende vores sengelinned.

Ændringer og annullering
  • Hvordan kan jeg annullere min booking, og hvad er konsekvenserne?

    Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingssikring, når du foretager din booking. Uden afbestillingssikring eller med afbestillingssikring, men uden en gyldig grund, vil følgende bestemmelser træde i kraft: Hvis du afbestiller mere end 60 dage før starten af dit ophold, skal du betale 20% af prisen på lejebeløbet. Hvis du afbestiller mellem 59-31 dage før starten af dit ophold, skal du betale 50% af prisen på lejebeløbet. Hvis du afbestiller mellem 30-8 dage før starten af dit ophold, skal du betale 80% af prisen på lejebeløbet. Hvis du afbestiller mellem 7-1 dage før starten af dit ophold, skal du betale 90% af prisen på lejebeløbet. Hvis du afbestiller dit ophold, skal du betale det fulde lejebeløb. Hvis du afslutter dit ophold tidligere end planlagt, skal du betale det fulde lejebeløb. Hvis du afbestiller før starten af dit ophold, vil bookingen blive annulleret, umiddelbart efter at du har ringet for at annullere. Det vil da ikke længere være muligt at tilbagekalde ordren. Hvis du forkorter dit ophold inden starten, vil tilbagebetaling ske i forhold til antallet af overnatninger, som du ikke har brugt. Ekstraudgifter til fx sengelinned, lokale skatter og booking omkostninger, som ikke er blevet brugt, vil ikke blive refunderet. Afbestilling er kun mulig per feriebolig, ikke per person. Når du har betalt præmien for din afbestillingssikring, vil denne give dig dækning frem til din afrejse fra ferieparken.

  • Mine personlige detaljer på bookingen er forkerte. Hvordan kan jeg ændre dem?

    Hvis de personlige detaljer i din booking er forkerte, bedes du kontakte vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30 eller pr. mail

  • Hvordan kan jeg ændre min booking og/eller bestille yderligere pakker?

    Landal GreenParks er ikke forpligtet til at acceptere eventuelle ændringer til den oprindelige aftale, efter den er blevet gennemført. Landal GreenParks kan efter eget skøn afgøre, om og i hvilket omfang eventuelle ændringer vil blive accepteret. Ændringer i forhold til ankomstsdatoen og/eller lokationen er ikke tilladt inden for 28 dage før din ankomst. I dette tilfælde vil der blive opkrævet et afbestillingsgebyr.

Betaling
  • Vil jeg modtage en betalingsbekræftelse efter min betaling?

    Hvis du har betalt via en elektronisk bankoverførsel, vil du ikke modtage en betalingsbekræftelse.

    Hvis du har betalt i ”Min booking” via PayPal eller kreditkort, vil du modtage en betalingsbekræftelse via e-mail.

    Du kan tjekke din reservation online via din booking bekræftelse. Klik på ”Min booking”-linket øverst til venstre.

    Hvis du endnu ikke har betalt, vil du modtage en besked fra os.

    Desværre er det endnu ikke muligt at se og betale gruppe bookinger online.

  • Jeg har mistet min booking bekræftelse. Hvad skal jeg gøre?

    Du vil modtage din booking bekræftelse og faktura via e-mail inden for 3 dage, efter din booking er blevet behandlet. Ring venligst til Contact centeret hvis du har mistet din bekræftelse. Vi vil derefter sende din booking bekræftelse igen via e-mail. Du bør opbevare denne et sikkert sted, printe den ud og tage den med til parken. Ring venligst til vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30

  • Min faktura for en booking er forkert. Hvad skal jeg gøre?

    Når Landal GreenParks behandler din booking, sender Landal GreenParks dig en booking bekræftelse og en faktura via e-mail, inden for 3 dage efter bookingen er foretaget. Du bør tjekke denne bekræftelse for fejl, så snart du modtager den. Giv venligst Landal GreenParks besked med det samme i tilfælde af fejl. Gør venligst dette telefonisk. Ring venligst til vores Contact center på tlf. + 45 70 23 20 30

  • Hvornår skal jeg betale for min booking?

    Der skal betales en forudbetaling på 20%, når du foretager en reservation, som forhøjes med eventuelle omkostninger, der opkræves. Betaling af det ovennævnte beløb skal ske senest 14 dage efter, Landal GreenParks har sendt dig din booking bekræftelse/faktura.

    Landal GreenParks skal modtage det resterende beløb af lejen senest 30 dage før starten af dit ophold hos Landal GreenParks.

    I tilfælde af booking mindre end 30 dage før starten af dit ophold skal hele booking beløbet plus ekstra omkostninger, betales senest 14 dage efter datoen på bekræftelsen og fakturaen.

    Hvis du betaler med kreditkort, skal du betale det fulde beløb umiddelbart efter bookingen.

  • Er det sikkert at betale online?

    Sikkerhed er meget vigtigt for Landal GreenParks. Vi behandler dine oplysninger strengt fortroligt. Vi gør dette ved at: Arbejde med en pålidelig partner som Ogone, ved at bruge et sikkert miljø til betalingerne, ved at bruge Secure Socket Layer (SSL) til at beskytte personlige oplysninger, når disse sendes over internettet. Dette vil fremgå via fremkomsten af en hængelås nederst til højre på skærmen, når du er i online betalingssektionen. SSL er en industristandard, der understøttes af de fleste browsere, herunder Microsoft Explorer 2.1 og højere, Netscape Navigator 2.0 og højere, AOL 3.0 og højere og andre populære webbrowsere.

    Vi bruger det til fuldt ud at kryptere data relateret til dit kreditkort eller anden form for betalingsmiddel, dit navn, adresse og andre personlige oplysninger for at sikre, at tredjemand ikke er i stand til at læse informationerne, når de sendes over internettet.

Afbestilling
  • Hvorfor er det vigtigt at have en afbestillingssikring?

    En ubekymret ferie med din familie, partner eller venner. En pause fra din daglige rutine til at nyde nye omgivelser i et naturligt miljø. Vi vil gøre vores bedste for at sikre, at dit ophold er så afslappet og sikkert som muligt. Desværre er der altid mulighed for, at sygdom kan tvinge dig til at afbestille din ferie. Det er derfor vigtigt at have en passende afbestillingssikring. Der er altid mulighed for, at der kan ske noget, der gør, at du bliver nødt til at afbestille dit ophold før eller under din ferie. Det er godt at vide, at dette ikke vil have nogen økonomiske konsekvenser for dig (afbestillingsomkostninger). Denne afbestillingssikring vil refundere (en del af) udgifterne til din tur, selv hvis du kun misser en del af din ferie, og den er meget nem at købe. Den ekstra sikkerhed er meget betryggende.

Betingelser
  • Hvor gammel skal man være for at kunne booke hos Landal GreenParks?

    Landal GreenParks accepterer kun bookinger foretaget af personer over 18 år. Eventuelle reservationer foretaget af personer under 18 år vil være ugyldige.

    Landal GreenParks forbeholder sig retten til uden grund at afvise eventuelle ikke-standard bookinger, især fra grupper. Alternativt kan Landal GreenParks påføre bookingen særlige vilkår.

  • Hvad er vilkårene og betingelserne for Landal GreenParks?

    Du kan se de almindelige betingelser for Landal GreenParks her.

  • Hvad sker der med mine personlige oplysninger?

    Når du foretager en booking med henblik på at bo hos en af vores ferieparker, har vi brug for visse data fra dig. Vi behandler også data i andre tilfælde, fx i forhold til anmodninger om oplysninger, administrationen af konkurrencer og besøg på vores websites. Når vi gør det, bruger vi også tjenester fra tredjeparter, som modtager visse personoplysninger og behandler disse på vegne af Landal GreenParks. Dette sker for eksempel til distribution af brochurer, samt når vi mailer og behandler gæsteundersøgelser. Når du foretager en booking, deles dine data naturligvis med den feriepark, hvor du skal bo.

    Beskyttelse af Personlige Oplysninger beskriver i detaljer de data, vi må behandle, og hvad vi gør med disse data.

  • Hvorfor får jeg ikke Young Family-, All Kids- eller 55+ rabat?

    Landal GreenParks skelner ikke i forhold til alder eller familiemæssige forhold. Dette giver bedre gennemsigtighed i forhold til de rigtige priser i løbet af booking processen. Prisgennemsigtighed betyder, at du altid vil se de bedste tilgængelige priser.